ترخیص کالا از گمرک خرمشهر

گمرک خرمشهر یکی از مهم‌ترین گمرک‌های کشور در زمینۀ صادرات و واردات کالا است و حجم بسیار زیادی از واردات کشور از این گمرک انجام می‌شود. بندر خرمشهر یکی از بنادر کانتینری جنوب غربی ایران است. این بندر در همسایگی کشور عراق واقع شده و از طریق مرز شلمچه، ۱۰ کیومتر مرز زمینی با کشور عراق دارد. از طرفی بندر خرمشهر در محل تلاقی رودخانه‌های اروند و کارون در استان خوزستان است و پس از بندر شهید رجایی بندرعباس، به‌عنوان دومین بندر بزرگ کانتینری و دریایی کشور به‌شمار می‌رود. به‌طوری‌که قبل از جنگ با عراق، 90 درصد از کالاهای وارداتی از گمرک این بندر ترخیص می‌شدند و امروزه واردکنندگان بخش خصوصی گمرک خرمشهر را برای ترخیص کالاهای خود انتخاب می‌کنند.

به‌طور کلی، روزانه حدود 4 تا 6 هزار تن کالا توسط این گمرک ترخیص می‌شود. شاید برای شما این سؤال مطرح شود که این حجم از واردات و صادرات چگونه در گمرک بندر خرمشهر انجام می‌شود؟ در پاسخ باید بگوییم که بندر خرمشهر در مساحت ۲۳0 هکتاری خود، 20 اسکلۀ بسیار بزرگ دارد و این موضوع نشان‌دهندۀ ظرفیت بسیار زیاد این بندر در ترخیص کالا است.

برای کسب اطلاع از چگونگی آزادسازی و ترخیص کالا از گمرک خرمشهر و ترانزیت و ارسال آن به شهر خودتان، با شرکت بازرگانی ایمن تجارت کارآمد تماس بگیرید. اما چرا گمرک بندر خرمشهر از اهمیت بالایی برخوردار است؟ مهم‌ترین ویژگی‌های بندر خرمشهر چیست؟ ترخیص کالا از بندر خرمشهر چه مزایایی دارد؟ در ادامۀ این مقاله به این سؤالات پاسخ خواهیم داد.

مهم‌ترین مزایای ترخیص کالا از گمرک خرمشهر که باید بدانید

همان‌طور که گفته شد، گمرک بندر خرمشهر یکی از مهم‌ترین گمرک‌های کشور به‌شمار می‌رود که چه به لحاظ وزنی و چه به لحاظ ارزش و نوع کالای وارداتی، تأمین‌کنندۀ بسیاری از نیازهای داخلی کشور است. اما فارغ از مباحث مربوط به موقعیت جغرافیایی و نزدیکی به آب‌های خلیج فارس و کشورهای آسیای میانه، چه موارد دیگری موجب ترغیب و تقاضای بسیار زیاد تجار و بازرگانان کشور برای ترخیص کالا از این بندر شده‌اند؟ در ترخیص کالا از بندر خرمشهر چه مزایا و شرایط ویژه‌ای برای تجار و بازرگانان درنظر گرفته شده است؟ در ادامه، به برخی از این مزایا اشاره می‌کنیم.

برخورداری از 25 درصد تخفیف سود بازرگانی که یکی از مهم‌ترین مزایای ترخیص کالا از گمرک خرمشهر است. موضوعی که موجب افزایش سودآوری واردات و صادرات شما تجار و بازرگانان گرامی خواهد شد. از طرفی با توجه به واقع شدن بندر خرمشهر در منطقۀ آزاد تجاری-صنعتی اروند، متقاضیان واردات و صادرات می‌توانند از مزایای حضور در این منطقه نیز بهره‌مند شوند. با وجود اتصال به آب‌‎های خلیج فارس و مرز زمینی با کشور عراق، بندر خرمشهر بهترین بندر کشور در حوزۀ ترانزیت کالا به عراق محسوب می‌شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر درخصوص کالاهای وارداتی بدون عوارض گمرکی از بندر خرمشهر، با کارشناسان ما در شرکت بازرگانی ایمن تجارت کارآمد تماس بگیرید. این شرکت برای انجام تشریفات گمرکی، آمادۀ خدمت‌رسانی به شما عزیزان است. در صورت نیاز به مشاوره و دریافت راهنمایی‌های لازم از یک ترخیص‌کار گمرک خرمشهر، با ترخیص‌کاران مجرب شرکت بازرگانی ایمن تجارت کارآمد تماس حاصل نمایید.

ترخیص‌کار گمرک خرمشهر

هرچند مراحل ترخیص کالا و ارائۀ مدارک موردنیاز برای انجام آن در تمامی گمرک‌های کشور یکسان است، اما با توجه به تغییر قوانین و مقررات، تغییر در تعرفه‌های مالیاتی و عوارض و پیچیدگی مراحل ترخیص کالا، بهتر است در این زمینه از یک ترخیص‌کار گمرک مشورت بگیرید. ترخیص‌کار گمرک خرمشهر به شما در کاهش‌ هزینه‌ها و تسریع در فرایند ترخیص کالا کمک ‌خواهد کرد. شرکت بازرگانی ایمن تجارت کارآمد به‌عنوان یکی از شرکت‌های ترخیص‌کار گمرک خرمشهر، خدمات ارزنده‌ای به شما ارائه می‌دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر، با مشاورین ما تماس بگیرید.

مهم‌ترین کالاهای وارداتی و صادراتی بندر خرمشهر

بهتر است این بخش را با بررسی یک نمونۀ آماری آغاز کنیم؛ در هفت‌ماهۀ نخست سال 1401، میزان صادرات غیرنفتی کشور ۶۱ میلیون و ۲۸۳ هزار تن کالا به ارزش ۲۸ میلیارد و ۴۰۶ میلیون دلار و میزان واردات در این مدت ۱۹ میلیون و ۷۴۷ هزار تن کالا به ارزش ۳۱ میلیارد و ۷۲۷ میلیون دلار بوده است. طبق آمار، در سال‌های اخیر، کشورهای چین،‌ عراق،‌ امارات متحدۀ عربی، ‌ترکیه و هند بزرگترین مقاصد صادراتی کشور هستند. در زمینۀ واردات نیز کشورهای چین، امارت متحدۀ عربی، ترکیه، هند و آلمان بزرگترین شرکای تجاری کشور به‌شمار می‌روند.

بندر خرمشهر به‌دلیل موقعیت استراتژیک و نزدیکی و دسترسی مناسب به بازار کشورهای عراق، ‌کویت و امارت متحدۀ عربی، یکی از مهم‌ترین گمرک‌های کشور در زمینۀ صادرات و واردات محسوب می‌شود. به‌طور خلاصه، مهم‌ترین کالاهایی که از گمرک خرمشهر ترخیص می‌شوند، شامل مواد اولیۀ ماشین‌آلات صنعتی، قطعات و تجهیزات صنعتی، مصالح ساختمانی، وسایل نقلیۀ جاده‌ای، فولاد و آهن، لوازم آرایشی و بهداشتی، پارچه و منسوجات، تلفن همراه و وسایل الکترونیکی است.

هزینۀ ترخیص کالا از گمرک خرمشهر

هزینه‌های ترخیص کالا از گمرک خرمشهر به موارد بسیار زیادی بستگی دارد. به‌عنوان مثال، هزینۀ بارگیری و تخلیۀ کالا، هزینه‌های مربوط به انبارداری، ‌هزینۀ بازرسی کالا و آزمایشگاه، هزینۀ کارشناسی کالا و هزینه‌های مرتبط با بیمۀ کالا و حقوق گمرکی، از مهم‌ترین عوامل تعیین میزان هزینۀ ترخیص کالا از بندر خرمشهر هستند.

اما نگران نباشید. یک متخصص ترخیص‌کار گمرک خرمشهر با رعایت قوانین تلاش می‌کند تا ضمن کاهش هزینه‌های ترخیص کالا، این روند را تسریع کند. متخصین ما در تمامی مراحل ترخیص کالا از بندر خرمشهر، در کنار شما خواهند بود.

واردات خودرو از گمرک خرمشهر

باوجود زیرساخت‌های لازم برای واردات و ترخیص خودرو از بندر خرمشهر،‌ به‌دلایل قانونی این امکان وجود نداشت. اما در روزهای اخیر و در شهریور 1402، مجوز ترخیص خودروهای وارداتی صادر شد و صاحبان کالا می‌توانند نسبت به ترخیص خودروهای وارداتی خود اقدام نمایند. لازم به ذکر است که در سال‌های اخیر بیش از 50 هزار دستگاه خودروی سواری از طریق گمرک منطقۀ آزاد تجاری اروند وارد کشور شده است و در این آمار گمرک خرمشهر پس از گمرک بندر امام خمینی، فعال‌ترین گمرک استان خوزستان بوده است.

گمرک خرمشهر در کجا قرار دارد؟

 این بندر در همسایگی کشور عراق واقع شده و از طریق مرز شلمچه، ۱۰ کیومتر مرز زمینی با کشور عراق دارد.

بندرهای بزرگ کانتینری و دریایی کشور چه گمرک‌هایی است؟

اولین بندر شهید رجایی بندرعباس است و دومین بندر بزرگ کانتینری و دریایی کشور بندر خرمشهر به‌شمار می‌رود.

روزانه چه تعداد کالا از گمرک خرمشهر ترخیص می‌شود؟

حدود 4 تا 6 هزار تن کالا

بندر خرمشهر چه تعداد اسکله دارد؟

بندر خرمشهر در مساحت ۲۳0 هکتاری خود، 20 اسکلۀ بسیار بزرگ دارد.

ترخیص کالا از گمرک خرمشهر  چه مزایایی دارد؟

1- برخورداری از 25 درصد تخفیف سود بازرگانی 2- مزایای حضور در منطقۀ آزاد تجاری-صنعتی اروند 3- اتصال به آب‌‎های خلیج فارس و مرز زمینی با کشور عراق

چرا گمرک خرمشهریکی از مهم‌ترین گمرک‌های کشور است؟

بندر خرمشهر به‌دلیل موقعیت استراتژیک و نزدیکی و دسترسی مناسب به بازار کشورهای عراق، ‌کویت و امارت متحدۀ عربی یکی از مهمترین گمرک‌های کشور است.

مهم‌ترین کالاهایی که از گمرک خرمشهر ترخیص می‌شوند چه کالاهایی است؟

1- مواد اولیۀ ماشین‌آلات صنعتی 2- قطعات و تجهیزات صنعتی 3- مصالح ساختمانی 4- وسایل نقلیۀ جاده‌ای 5- فولاد و آهن 6- لوازم آرایشی و بهداشتی 7- پارچه و منسوجات 8- تلفن همراه و وسایل الکترونیکی

u003cstrongu003eهزینۀ ترخیص کالا از گمرک خرمشهu003c/strongu003eر به چه مواردی بستگی دارد؟

1- هزینۀ بارگیری و تخلیۀ کالا 2- هزینه‌های مربوط به انبارداری 3- هزینۀ بازرسی کالا و آزمایشگاه 4- هزینۀ کارشناسی کالا 5- هزینه‌های مرتبط با بیمۀ کالا و حقوق گمرکی

نوشته های مرتبط
هزینه گمرکی چیست؟
هزینه گمرکی چیست؟

هزینه های گمرکی وجوهی هستند که جهت بعضی از خدمات گمرکی مثل تخلیه ، بارگیری یا باربری ، صفافی یا مشاهده بیشتر

استاندارد اجباری چیست و چرا وجود دارد؟ راهنمای کامل

در دنیای تجارت امروز، صادرات و واردات کالا نقشی حیاتی در رونق اقتصادی ایفا می‌کند. در این میان، کیفیت و مشاهده بیشتر

اخذ پروفرمای مواد شیمیایی

یکی از بیشترین محصولات و کالاهای وارداتی به ایران مواد شیمیایی هستند. مواد شیمیایی به دلیل کاربردهای گوناگون در تولید مشاهده بیشتر

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
پیمایش به بالا