ترخیص کالا از گمرک بازرگان

گمرک بازرگان یکی از قدیمی‌ترین مراکز ورود اجناس مختلف به کشور است که حدود یک قرن قدمت دارد. این گمرک به‌عنوان بخشی از مرز ایران و ترکیه، در دامنۀ کوه آرارات واقع شده است. به‌دلیل تجارت و وارداتی که بین ترکیه و ایران صورت می‌گیرد، محل تردد و رفت‌وآمد کامیون‌ها و تاجران زیادی است. به‌طوری‌که در تمامی طول سال، شهر بازرگان از رونق زیادی برخوردار است و به‌خاطر آب‌و‌هوای معتدلی که این شهر دارد، امکان تجارت و خرید مواد غذایی، محصولات دارویی و همچنین آرایشی و بهداشتی در تمامی طول سال تسهیل شده است.

برای ترخیص کالا از گمرک بازرگان باید از شرکت‌های معتبر و شناخته شده‌ای همچون «ایمن تجارت کارآمد» یاری بجویید. تنها کافی است با شماره 09195624001 تماس برقرار کنید تا به نیازهای شما عزیزان رسیدگی کنند.

 

آشنایی با موقعیت جغرافیایی گمرک بازرگان

این گمرک در شهر کوچکی که به همین نام (بازرگان) خوانده می‌شود قرار گرفته است. از شهرستان ماکو تا گمرک بازرگان، حدود پانزده کیلومتر فاصله است. البته باید به این نکته اشاره کنیم که این گمرک در کشور ترکیه با نام گوربولاغ شناسایی می‌شود و با مرز این کشور یک کیلومتر فاصله دارد.

موقعیت جغرافیایی این گمرک نسبت به سایر گمرک‌های کشور کاملاً متمایز است. شاید به همین دلیل از گذشته تاکنون، بسیاری از تاجران داخلی و خارجی، این محل به خصوص را برای ارسال یا دریافت کالاهای مدنظر خود انتخاب کرده‌اند. در سال‌های اخیر نیز شاهد توسعه روزافزون گمرک بازرگان بوده‌ایم که خود یک خبر خوشایند برای فعالان تجاری محسوب می‌شود.

حجم بالای مبادلات در این گمرک همواره موجب شده است تا از آن به عنوان یک گزینه عالی جهت واردات و صادرات کالاهای مختلف به کشور، یاد شود. گمرک بازرگان از فعال‌ترین گمرک‌ها به‌شمار می‌رود و بر این اساس باید از آن به عنوان محلی ارزشمند و توسعه ‌یافته یاد کرد.

ترخیص کالا از گمرک بازرگان منجر به افزایش میزان رونق اقتصادی در این منطقه شده است که برای ساکنین این شهر و شهرهای اطراف بسیار سودمند است. در مجموع این موارد، می‌توان درک کرد که چرا مراجع دولتی تأکید بسیار زیادی بر افزایش خدمات ارائه شده در این گمرک دارند و در تلاش هستند تا آن را بهبود دهند.

محل قرارگیری گمرک بازرگان

مزایای ترخیص کالا از گمرک بازرگان

از جمله مهم‌ترین مزایای مربوط به ترخیص کالا از بازرگان می‌توانیم به گزینه‌هایی همچون وجود زیرساخت‌های مناسب و به کارگیری کارکنان مجرب اشاره کنیم. هردوی این موارد نقش بسیار مهمی در کاهش معطلی شما دارند و به همین دلیل باید به آن‌ها اهمیت داده شود. موقعیت جغرافیای این گمرک نیز در مقایسه دیگر گمرک‌ها واقعاً مناسب‌تر است. فاصله کم آن از کشور ترکیه می‌تواند از هزینه‌‌های کلی حمل‌و‌نقل بکاهد.

در گمرک بازرگان شاهد قرارگیری امکانات رفاهی مناسب برای افرادی هستیم که به صورت روزمره مشغول به ترخیص کالا مدنظر خود هستند. از سوی دیگر، اکثر شرکت‌های حمل‌و‌نقل بزرگ در این گمرک نمایندگی مختص به خود را دارند. به همین جهت امکان انتقال محصولات مختلف به سراسر کشور در زمان کوتاهی صورت می‌گیرد.

شایان ذکر است که گمرک بازرگان دارای انبارهای گوناگونی است که هر یک از آن‌ها به اجناس ویژه‌ای اختصاص یافته‌اند، که موجب می‌شود تا هر کالا به صورت جداگانه دسته‌بندی شده باشد و در زمان ترخیص کالا از بازرگان، با مشکلات انبارداری یا تاخیر در تحویل کالا مواجه نشوید.

ساعت کار گمرک بازرگان

این گمرک در روزهای شنبه تا پنجشنبه به فعالیت می‌پردازد. البته برخلاف برخی از گمرک‌ها، ساعات کاری محدودی دارد و تنها از هفت صبح تا چهار عصر فعال است. همین موضوع موجب شده تا روند ترخیص کالا از بازرگان در پاره‌ای از موارد با تأخیر روبرو شود که البته قابل رفع است. پرسنل شرکت ایمن تجارت آموزش ترخیص کالا از گمرک بازرگان و سابقه ترحیص از آن را پشت سر گذاشته‌اند و به خوبی با چنین مواردی آشنایی دارند.

این گمرک در برخی از ایام تعطیل فعالیت خود را برای مدت زمان مشخصی محدود می‌کند. چنین مواردی معمولاً از قبل اطلاع‌رسانی می‌شوند تا کلیه افراد آمادگی کامل را داشته باشند تا به مشکل بر نخورند.

مدارک مورد نیاز ترخیص کالا از گمرک بازرگان

به عنوان ترخیص کار بازرگان باید یک سری مدارک مشخص را در اختیار پرسنل این گمرک قرار دهید. توجه داشته باشید که ارائه این مدارک ضرورت دارد و اگر نقص و ایرادی در آن‌ها وجود داشته باشد، کالاهای مدنظرتان ترخیص نخواهند شد. برخی از این موارد عبارت‌اند از:

  • اظهارنامه واردات قطعی
  • کپی کارت بازرگانی
  • قبض انبار
  • بارنامه
  • ترخیصیه
  • گواهی مبدأ
  • فاکتور یا سیاهه خرید
  • اعلامیه تأمین ارز
  • پروفورما (پیش فاکتور)
  • مجوز ثبت سفارش
  • لیست عدل بندی
  • بیمه نامه
  • کاتالوگ و بروشور
  • مجوزهای قانونی جهت ترخیص کالا از قبیل گواهی بهداشت، استاندارد، انرژی اتمی غیره
  • وکالت نامه رسمی، کارت حق العملکاری

بهتر است هر یک از این موارد را پیش از اقدام برای مراجعه به گمرک تهیه کنید. ایمن تجارت کارآمد به عنوان برترین شرکت ترخیص کالا گمرک بازرگان آماده است تا شما عزیزان را در این در این فرآیند پرچالش یاری کند. پس از جمع‌آوری کلیه مدارک خواسته شده، می‌توانید مراحل مربوط به ترخیص کالا را پشت سر بگذارید.

این محل یکی از قدیمی‌ترین گمرکات است.

مراحل ترخیص کالا از گمرک بازرگان

تمامی افرادی که قصد دارند کالای خود را از گمرک بازرگان ترخیص کنند، باید مراحل مشخصی را پشت سر بگذارند. به عنوان مثال، از بین مراحل ترخیص کالا از گمرک بازرگان می‌توانیم به گزینه‌هایی همچون کنترل و ارزیابی کالا و یا پرداخت عوارض اشاره کنیم. گام‌های مهمی که هر یک از آن‌ها را باید به دقت طی کنیم عبارت‌اند از:

  1. رسیدن کالا به اماکن گمرکی و دریافت قبض انبار گمرکی
  2. تهیه و آماده‌سازی اسناد
  3. اظهار از طریق سامانه EPL
  4. دریافت کوتاژ اظهارنامه و تعیین مسیر اظهار نامه
  5. کنترل و ارزیابی کالا
  6. دریافت مجوزهای مورد نیاز
  7. کارشناسی (بررسی تعرفه و ارزش اظهارنامه)
  8. مرحلۀ صندوق و پرداخت حقوق و عوارض گمرکی
  9. مرحلۀ بارگیری و تحویل کالا از انبار گمرک
  10. مرحلۀ خروج کالا

اگر با روند پشت سر گذاشتن مراحل فوق آشنایی ندارید، باید در همان ابتدا از کارشناسان حرفه‌ای کمک بگیرید. این موارد شاید در ابتدا طولانی به نظر برسند، اما در اکثر موارد می‌توان به راحتی از آن‌ها گذر کرد. یکی از مراحل مهم این قسمت، پرداخت هزینه ترخیص کالا از گمرک بازرگان است.

هزینه ترخیص کالا از گمرک بازرگان

متأسفانه نمی‌توان مبلغی مشخص برای این فرآیند تعیین کرد. همان‌طور که می‌دانید، هزینه ترخیص هر نوع کالا به عوامل مختلفی بستگی دارد. مواردی همچون نوع کالا، کشور مبدأ،‌ تعرفه تعیین شده توسط گمرک و… وابسته خواهد بود. اگر قصد دارید با میزان دقیق هزینه ترخیص کالاهای خود آشنا شوید، می‌توانید با کارشناسان بازرگانی حرفه‌ای تماس بگیرید. شرکت ایمن تجارت با سابقه درخشان در بیشتیرن گمرک‌های ایران بهترین گزینه برای ترخیص کالای شما از گمرک بازرگان است.

چه کالاهای در گمرک بازرگان ترخیص می شوند؟

به طور کلی، هر نوع کالایی که توسط گمرک‌های کشور و دولت جمهوری اسلامی ایران قانونی شناخته شود، قابل ترخیص از گمرک بازرگان است. این امر کاملاً طبیعی است که برخی از کالاهای به خصوص بیشتر از این بخش کشور وارد شوند. از مهم‌ترین کالاهایی که در گمرک بازرگان ترخیص می‌شوند می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • لوازم صنعتی
  • قطعات یدکی
  • مدل‌های مختلف سنگ
  • متریال‌ پلاستیکی
  • پروفیل‌های آلومینیومی

علاوه بر موارد گفته شده که از ارزش بالایی برخورداری هستند، در این گمرک هرروز میزان زیادی پارچه نیز وارد می‌شود. ترکیب این اجناس در کنار هم موجب شده است تا بتوان گمرک بازرگان را به عنوان یکی از مهم‌ترین و شلوغ‌ترین گمرک‌های ایران در نظر گرفت.

سؤالات متداول

کالاهای ممنوعه برای ورود به گمرک بازرگان کدام است؟

لیست این اجناس شامل موارد مختلفی همچون طلا و جواهرات و کالاهای قاچاق است.

ترخیص کالا از گمرک بازرگان چند روز طول می‌کشد؟

از مهم‌ترین عواملی که بر این موضوع اثر می‌گذارند، می‌توان به شلوغی گمرک، نوع و ماهیت مدارک ارائه شده، پیگیری تیم ترخیص کار و شرکت ترخیص کالایی که با وی همکاری می‌کنید و.. اشاره کرد؛ به طور قطعی و دقیق نمی‌توان زمانی را برای ترخیص مشخص کرد.

نوشته های مرتبط
هزینه گمرکی چیست؟
هزینه گمرکی چیست؟

هزینه های گمرکی وجوهی هستند که جهت بعضی از خدمات گمرکی مثل تخلیه ، بارگیری یا باربری ، صفافی یا مشاهده بیشتر

استاندارد اجباری چیست و چرا وجود دارد؟ راهنمای کامل

در دنیای تجارت امروز، صادرات و واردات کالا نقشی حیاتی در رونق اقتصادی ایفا می‌کند. در این میان، کیفیت و مشاهده بیشتر

اخذ پروفرمای مواد شیمیایی

یکی از بیشترین محصولات و کالاهای وارداتی به ایران مواد شیمیایی هستند. مواد شیمیایی به دلیل کاربردهای گوناگون در تولید مشاهده بیشتر

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
پیمایش به بالا