ترفندهای واردات کم هزینه چیست؟

کاهش هزینه های واردات و ترخیص می تواند به تجار در سرمایه گذاری و کسب سود بیشتر کمک نماید.  از این رو شرکت ایمن تجارت با روش ها و ترفندهای واردات کم هزینه و با چندین سال سابقه درخشان و بهره گیری از متخصصین مجرب می تواند به شما تجار گرامی کمک کند تا مسیر یک تجارت پر سود را هموارتر و آسان تر طی نمایید.  با ما در این مقاله از سایت ایمن تجارت کارآمد نیز همراه باشید.

راه های یک تجارت پر سود و کم هزینه

برای یک تجارت پر سود همواره راه ها و ترفندهایی وجود دارد که می توان از آن استفاده کرده و سرمایه خود را افزایش و هزینه ها را کاهش داد.

از آنجایی که تجارت و صادرات و واردات کالا یکی از مهم ترین عوامل رشد اقتصاد یک کشور محسوب می شود.  بنابراین باید تجارت به گونه ای باشد که با کمترین میزان سرمایه و در کوتاه ترین زمان و کاهش هزینه ها بتوان سود زیادی را کسب نمود.

البته تجارت در حوزه بین المللی راه پر پیچ و خمی بوده و اطلاعات و آگاهی دقیق از هریک از مراحل آن به ویژه در زمینه واردات و ترخیص کالا می تواند فرد تاجر را از مشکلات احتمالی بر سر راه وی آگاه و برای رفع آنها اقدامات پیشگیرانه انجام دهد.  از جمله کاهش هزینه ها در واردات که در صورتی که به درستی شناخته و مدیریت نشود،  فرد را متحمل ضرر و زیان می کند.

به طور کلی برای تجارت و واردات کالا،  انتخاب کشوری که قصد خرید کالا را از آنجا دارید،  و نیز هزینه های واردات و ترخیص نقش اساسی را در کاهش هزینه و سود بیشتر دارد.  بنابراین بهتر است اگر به عنوان یک تاجر مبتدی در حوزه واردات و تجارت بین المللی وارد شده و سرمایه کمی هم دارید،  ابتدا برای واردات کالا از کشورهایی شروع کنید که هزینه های حمل و نقل آنها پایین تر از سایر کشورها می باشد.

همچنین برای شروع واردات اخذ مجوز و مدارک لازم از داخل کشور الزامیست،  که برای این کار نیز نیاز به پرداخت هزینه می باشد.  بنابراین دریافت مشاوره و همکاری با شرکت های بازرگانی معتبر می تواند علاوه بر کاهش هزینه ها به شما کمک کند تا در سریع ترین زمان ممکن کالای وارداتی خود را سفارش و وارد کشور کنید.

به ویژه اگر شما قصد ورود کالاهای خاصی را داشته باشید باید برای دریافت مجوز آن علاوه بر تایید وزارت صنعت و معدن و تجارت،  از سازمان مربوط  به آن کالا نظیر محیط زیست،  صنایع مهم مانند هسته ای و هوافضا و غیره نیز نسبت به آن اقدام کنید. از این رو بهره گیری از متخصص و کارشناس می تواند در کم کردن هزینه های مربوط به اخذ مجوز و غیره کمک نماید.

روش های کاهش هزینه های واردات

یکی از مواردی که تاجر و فرد بازرگان باید به آن توجه کند و برای هر تجارتی الزامیست،  دارا بودن گواهینامه یا کارت بازرگانی می باشد.  استفاده از کارت بازرگانی دیگران می تواند به شما در کاهش هزینه های تجارت کمک کند.

در این راستا شرکت بازرگانی ایمن تجارت کارآمد با دارا بودن گواهینامه معتبر بین المللی بازرگانی در زمینه واردات و ترخیص کالا شما عزیزان را در هر مرحله از تجارت تان کمک و یاری خواهد کرد.  شما می توانید جهت کسب اطلاعات و دریافت مشاوره با ما تماس بگیرید.

همانطور که در بالا به آن اشاره شد برای تجارت در حوزه واردات باید چند مرحله اساسی طی شود،  که اولین مرحله دریافت مجوز و مدارک لازم از سازمان های ذیربط می باشد.

اما قبل از آنکه نسبت به دریافت مجوز اقدام کنید، باید کالایی را انتخاب نموده که بتوانید با توجه به سرمایه ای که در اختیار دارید آن را وارد کشور کنید.  اگر به عنوان مثال شما کالایی را برای واردات انتخاب کنید که هزینه های آن زیاد و دارای قیمت بالایی باشد،  هزینه های شما نیز افزایش می یابد.  از طرفی به دلیل سرمایه کم ممکن است،  نتوانید از عهده هزینه های حمل و ترخیص آن برآمده و در گرفتن مجوز نیز دچار مشکل شوید.

بنابراین اگر بخواهیم سایر روش های واردات کم هزینه را به شما پیشنهاد کنیم،  باید ابتدا هزینه هر کدام از مراحل واردات را تا حد ممکن کاهش دهید.

طبق روش های ذکر شده می توان به طور خلاصه گفت که واگذاری وارد کردن کالا به شرکت های تجاری و وارد کردن کالا،  انتخاب اقلام وارداتی،  تعیین کشور مقصد برای واردات کالا از ترفندهایی می باشد که می توانید برای انجام واردات کم هزینه انجام دهید.

چه کشورهایی برای واردات کم هزینه مناسب تر هستند؟

برای افرادی که قصد تجارت با سرمایه کم و سود بیشتر دارند و نیز افراد مبتدی در حوزه واردات،  پیشنهاد می کنیم تا از کشورهای همسایه به ویژه ترکیه،  چین و روسیه و دبی و غیره اقدام کنید.

این کشورها به دلیل همسایگی جغرافیایی و با دارا بودن قوانین گمرکی خاص و آسان تر برای واردات کالا با هزینه کم مناسب تر هستند.  به طوری که با وارد کردن کالا از این کشورها در هزینه های حمل و نقل صرفه جویی شده و شما می توانید با توجه به روش های انتقال ( زمینی،  هوایی و یا دریایی ) بهترین روش با حداقل هزینه را برای حمل کالای خود انتخاب کنید.

خرید و واردات از چین

چین یکی از کشورهایی است که انواع کالاها در بازارهای آن موجود است.  از طرفی جنس چینی ارزان بوده و می توان از این طریق هزینه های خرید را کاهش داد.  اما انتخاب کالا و تامین کننده کالا یکی از نکاتی می باشد که باید به هنگام خرید و واردات کالا از چین به آن دقت و توجه لازم را داشت. زیرا ممکن است تولید کنندگان و تامین کنندگان یک کالا قیمت های متفاوتی را پیشنهاد دهند،  که همواره باید بهترین کالا به لحاظ کیفیت و نیز قیمت مناسب را برگزید. در این صورت است که می توان کالای ارزان قیمت چینی را با سود عالی در بازار داخل عرضه و به فروش رساند.

خرید و واردات از دبی

دبی نیز یکی از همسایه های آبی ایران است که واردات کالا از آن می تواند برای تجار کم هزینه و همراه با کسب سود زیاد باشد.

یکی از دلایل ویژه برای خرید کالا از دبی این است که برای ترخیص کالا از دبی حق گمرکی پرداخت نمی شود و شما می توانید از این طریق در پرداخت هزینه های خود صرفه جویی نمایید.  از طرفی مسافت برای واردات از دبی کم می باشد که همین موضوع باعث می شود تا اجناس خریداری شده از دبی با روش ارزان وارد شود.

بنابراین شما می توانید از کالاهای خود را از دبی از طریق حمل و نقل با لنج و یا کشتی های باری غیر مسافربری انجام دهید که هزینه کمتری نسبت به سایر روش های حمل بار از طریق هوایی و یا زمینی و غیره دارد.

شناخت پر سود ترین کالاهای وارداتی

علاوه بر اینکه دانستن مبدا کالاهای وارداتی در تجارت پر سود و کم هزینه موثر است.  شناخت پر سود ترین کالاهای وارداتی نیز می تواند در جبران کردن هزینه های واردات و ترخیص کالا مفید و تاثیر گذار باشد.

اغلب شرکت های وارد کننده کالا از طریق تشخیص و شناخت کالاهای پر سود وارداتی توانسته اند تجارت موفقی را داشته و از سود حاصله برای سرمایه گذاری بیشتر استفاده کنند.

البته لازم به ذکر است که به این نکته همواره توجه داشته باشید که کالاهای پر سود در هر بازه زمانی متفاوت هستند،  و این بسته به شرایط نرخ ارز و سایر تغییرات در تولید  و اصول و قوانین هر کشوری متغیر می باشد.

بنابراین با توجه به شرایط اقتصادی کشور و نیاز بازار و مردم باید نسبت به واردات کالاهای پر سود اقدام کنید.  در غیر این صورت علاوه بر پرداخت هزینه های هنگفت متحمل ضرر و زیان مالی نیز بوده و سرمایه اولیه خود را نیز از دست خواهید داد.

از این رو با توجه به اینکه کشور ما تحت تاثیر تحریم های سختی است،  باید نسبت به واردات کالاهای پر سود هوشمندانه تر اقدام نمایید. از آنجایی که روز به روز دنیای اینترنت و فضای مجازی رو به ترقی و پیشرفت می باشد،  بنابراین واردات امکانات و تجهیزات مربوط به این صنعت و یا هر چیزی که به این حوزه مرتبط بوده مانند انواع مدل ساعت های هوشمند و یا گوشی های مدل جدید و غیره می تواند انتخاب خوبی برای واردات پر سود  باشد.

اما پر سود ترین کالاهای وارداتی و ویژگی های آنها کدام هستند؟

همانطور که گفته شد پر سود ترین کالاهای وارداتی با توجه به نیاز جامعه و در هر فصل متغیر می باشند.  به عنوان مثال نمی توان در فصل پاییز کالاهایی را وارد کرد که در فصل تابستان مورد نیاز هستند.  همچنین شما نمی توانید برخی از کالاهای وارداتی که در سال قبل پر سود بوده را نیز امسال وارد کنید. زیرا که کالاها با توجه به نیاز و هدف بازار تولید می شوند و این نیازها تنوع و گستردگی کالاها را همه ساله دستخوش تغییرات می کند.

از آنجایی که کشور ایران در همسایگی با کشورهایی نظیر چین و ترکیه و دبی و نیز روسیه است.  بنابراین می توان از طریق تجارت با این کشورها پر سود ترین کالاها را با توجه به تغییرات فصلی و نیاز بازار  وارد کشور نمود.

البته منظور از کالاهای پر سود صرفا این نیست که بازار فروش خوبی داشته باشند.  بلکه هزینه های حمل و نقل و انبارداری و سایر موارد را نیز باید برای انتخاب کالاهای پر سود در نظر داشت.  از این رو نمی توان کالاهایی که هزینه انبار زیادی دارند و هزینه ترخیص آنها زیاد است را جزو کالاهای پر سود دانست.

همچنین از طرفی نمی توان با وارد کردن کالاهای مشابه برندهای معروف سود زیادی را از این طریق کسب نمود.  زیرا افراد همواره تمایل دارند تا کالای اصل را خریداری کنند.

از ویژگی های کالای پر سود اینکه باید به لحاظ اقتصادی قیمت آن به صرفه بوده و طرفداران زیادی را در بازار داخلی داشته باشد.  بنابراین یک کالای وارداتی زمانی پر سود شناخته می شود که به لحاظ هزینه ها از توجیه اقتصادی خوبی برخوردار است و قیمت آن مناسب باشد.

همچنین کالاهایی که انقضای کمی دارند و جزو کالاهای فاسد شدنی هستند،  و یا بی اعتبار می باشند جزو کالاهای پرسود محسوب نمی شوند.  زیرا هزینه های آنها جهت سالم رسیدن این محصولات به صاحب کالا که شامل هزینه های حمل و نقل و انبارداری و غیره است،  زیاد بوده و باید در یک مدت زمان کوتاه به فروش برسند.

یک راه دیگر برای واردات کم هزینه آنکه کالاهای پر سود را نباید از میان کالاهای تازه مد انتخاب نمود.  البته نباید اهمیت کالاهای تازه مد را نادیده گرفت،  اما این کالاها در کشور ما طرفداران کمی دارد.  بنابراین برای یک تجارت پرسود و کم هزینه از راه واردات باید کالاهایی را انتخاب کنید که عامه پسند نیز بوده و از فروش خوبی برخوردار باشد.

در این راستا شرکت ایمن تجارت کارآمد با چندین سال سابقه در زمینه واردات و صادرات کالا و تجارت بین المللی و نیز با بهره گیری از متخصصین و مشاورین مجرب و حرفه ای و آشنایی کامل با اصول و مقررات می توانند به شما در هر زمینه ای و مراحلی از تجارت و فعالیت بازرگانی تان یاری رسانند.  شما می توانید جهت آشنایی با مقررات واردات کالاهای پرسود با مشاورین و کارشناسان ما در تیم بازرگانی ابراهیمی در ارتباط باشید.

معرفی چند نمونه از کالاهای پرسود وارداتی

با اینکه بازار انواع لب تاپ،  گوشی های همراه و تبلت های گوشی و این قبیل کالاها در ایران بسیار داغ است.  اما همانطور که گفته شد باید در انتخاب این کالاها دقت نمود.  زیرا که عدم انتخاب درست کشور مورد نظر برای خرید کالا و یا هزینه هایی که در پی آن صاحب کالا متحمل ضرر شود،  به هیچ وجه توجیه اقتصادی ندارد.

همچنین می توان با وارد کردن انواع لوازم آرایش و تجهیزات مربوط به مراقبت پوست سود زیادی را کسب کرد.  زیرا که این محصولات همواره از گذشته تا به امروز جزو کالاهای پر فروش بوده و برای تجارت شما پرسود هستند.

از محصولات دیگر که جزو کالاهای پرسود وارداتی به لحاظ فروش زیاد می توان آن را به حساب آورد،  انواع لوازم جانبی گوشی موبایل و قطعات کامپیوتری می باشد.  زیرا که افراد در کشور ما به دلایل مختلف اقتصادی بیشتر آنکه تمایل به خرید گوشی و یا لب تاب جدید داشته باشند،  همیشه تعمیرات گوشی و لب تاب خود را ترجیح می دهند.

برخی از لوازم خانگی و یا تجهیزات خودرو که از سوی شرکت های مختلف سفارش داده می شود نیز جزو کالاهایی هستند که می توان از طریق واردات آنها سود زیادی را کسب کنید.  البته برای وارد کردن این کالاها باید توجه نمایید که مشابه آن در بازار تولید داخلی موجود نباشد،  زیرا که در غیر این صورت نمی توانید کالای خود را عرضه و به فروش برسانید.  نیز برخی از کالاهایی نظیر انواع تجهیزات مخابراتی، انواع لوازم ساختمانی و لوازم تزئینی چنانچه از کشورهایی مانند چین و ترکیه وارد شوند،  جزو کالاهای پرسود شناخته می گردند.

ما در این مطلب از سایت ایمن تجارت کارآمد آنچه را که باید به عنوان ترفندهای واردات کم هزینه و پرسود بوده را به طور جامع و کامل توضیح دادیم.  چنانچه در این خصوص سوال و یا ابهامی دارید و نیز جهت کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره در این زمینه با مشاورین ما در شرکت ایمن تجارت کارآمد تماس بگیرید.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
پیمایش به بالا