مشاوره نحوه خرید کالا

واردات، انتخاب و خرید کالا از مهم‌ترین موضوعات در تجارت و بازرگانی بین‌الملل است. زیرا که تامین بخشی از منابع مورد نیاز از بازارهای بین‌المللی است. به طوری که برخی از شرکت‌ها و تجار فعالیت ویژه و تخصصی خود را در حوزه واردات برای تامین نیازهای بازار در داخل ایران قرار داده‌اند.

بنابراین شناخت بازار اولین رکن در خرید، واردات و تامین نیازهای بازار است. خرید و واردات کالا متناسب با نیاز بازار، نیاز به تجربه و دانش کافی داشته که در این زمینه شرکت بازرگانی ایمن تجارت کارآمد با مشاورین و پشتیبانی مجرب در این زمینه به افراد و تجار تازه وارد برای سفارش و نحوه خرید آماده ارائه خدمات است.

بازار شناسی اولین گام در نیاز مشتری

همانطور که گفتیم شناخت بازار می‌تواند به تجار و بازرگانی در زمینه تجارت بین الملل کمک کند تا با توجه به نیازهای بازار و مشتریان اقدام به خرید نمایند. بازرگان باید بداند که مشتریان برای رفع نیاز خود به چه محصولی نیاز دارند. در صورت شناسایی صحیح، در گام های بعدی فرد تاجر می‌تواند نسبت به تامین کالا کند.

چنانچه در اولین گام بتوان نیاز و نوع محصول برای رفع نیاز مشتری را به درستی شناخت، گام‌های بعدی به درستی اجرا شده و برای صاحب کسب و کار منتهی به سود خواهد شد.

اما باید دانست صرفا شناخت نیاز دلیلی بر تامین کالا نیست. بلکه بعد از شناسایی نیاز باید به روش‌های تامین کالا از شرکت‌های داخلی به منظور خرید بهینه پرداخته شود.

مهم ترین فاکتورها در انتخاب روش تامین

برای تشخیص و انتخاب نحوه تامین شرکت‌های داخلی یا خارجی سه گزینه تولید، تامین از داخل، و تامین از خارج وجود دارد، که مهم ترین شاخص‌های موثر بر انتخاب و نحوه تامین هستند.

البته در هر یک از این روش‌ها نکات متعددی را باید مورد توجه قرار داد تا بتوان از طریق آن‌ها به سود رسید. در ادامه به شرح هر یک از این روش‌ها و نکات مهم در مورد آن‌ها می‌پردازیم.

بررسی و تحلیل هزینه

در روش بررسی هزینه در واقع یک تکنیک تحلیلی را مد نظر قرار می‌دهیم، که مزایا و هزینه های مرتبط با یک پروژه با هم مقایسه می‌شوند.

در این روش تکنیک تحلیلی همه مزایای مورد انتظار یک پروژه در یک طرف ترازو و هزینه‌هایی که باید در طرف دیگر ترازو پروژه متحمل شود، نیز محاسبه می‌گردد. بنابراین در تحلیل هزینه موضوع سودآوی بسیار مهم است.

یعنی وارد کننده باید با توجه به تحلیل سود و هزینه‌های خویش کالایی را وارد کند که برایش منفعت داشته، و حداقل میزان هزینه را در بر داشته باشد.

برای برآورد هزینه کالای وارد شده و مقایسه آن با سایر گزینه‌ها، همه هزینه‌های واردات از جمله قیمت محصول، بیمه، حمل و نقل، بازرسی و  ترخیص باید مد نظر قرار گیرند.

بررسی کیفیت

کیفیت محصول از موارد مهم دیگری است که باید برای تعیین محل تامین کالا آن را در نظر داشت. در برخی موارد پیش آمده که هزینه مناسب، اما کیفیت محصول در حدی نیست که در بازار موفق بوده و به فروش برسد.  بنابراین کیفیت پایین ممکن است اعتبار کسب و کار را خدشه دار کند.

برای آنکه فردی بتواند در بازار موفق عمل نموده و مورد اعتبار مشتریان وفادار و دائمی قرار بگیرد، باید میزان هزینه ای که برای کالا پرداخت می شود، با کیفیت آن تناسب داشته، و این دو با هم رابطه مستقیم دارند.

منظور آنکه باید ببینید برای چه کیفیتی چه مقدار هزینه پرداخت می کنید. هر چه فرد تمایل داشته باشد تا محصولی با کیفیت بالاتر را خریداری کند، باید هزینه بیشتری نیز بپردازد.

بررسی زمان

عملکرد به موقع در بازار هدف بعد از شناخت آن بسیار مهم است. در واقع افرادی در بازار موفق هستند که فرصت‌ها را شناخته و به موقع دست به عمل می‌زنند. این افراد نیاز بازار را به درستی شناخته و نسبت به تامین و پاسخ به این نیاز به سرعت دست به کار می‌شوند.

بنابراین کارآفرین باید در نظر داشته باشد که برای نتیجه و سودآوری بیشتر باید از کدام روش اقدام کند. گاهی یافتن یک تولید کننده خارجی و سفارش، تولید، حمل و ترخیص کالا به زمان بیشتری نیاز دارد، تا اینکه فرد بخواهد  از یک تولید کننده داخلی سفارش بگیرد.

در موارد دیگری نیز سفارش خارجی برای بسیاری از افراد واردکننده به دلیل محدودیت‌های تکنولوژی به صرفه‌تر است.

جهت کسب هرگونه  اطلاعات در خصوص ترخیص کالا و واردات کالا می‌توانید به صفحه خدمات ما مراجعه نمایید.

مشاوره نحوه خرید کالا با ایمن تجارت کارآمد

به طور طبیعی نمی‌توان یک روش تامین را به عنوان گزینه ایده آل در سه روش فوق انتخاب نمود. لیکن فرد باید با توجه به تجربیات و وضعیت تقاضا تصمیم‌گیری کرده و به صرفه ترین روش را انتخاب کند.

شرکت ایمن تجارت با توجه به سابقه چندین ساله در بازرگانی و دارا بودن مجوزهای لازم برای امور حمل و نقل و سفارش و خرید کالا می تواند در نحوه انتخاب و تعیین تامین کالا و همچنین ترخیص کالا به مشتریان خود در این زمینه خدمات گسترده‌ای را ارائه دهد.

همچنین خدمات دیگر شرکت ایمن تجارت کارآمد، آگاهی از تقاضا برای یک محصول جدید الکترونیکی که می‌تواند فرد کارآفرین را متوجه نماید که در صنایع داخلی این کالا تولید شده یا آنکه تولید آن هنوز شروع نشده است. از طرفی هزینه تمام شده محصول چقدر بوده و چه راهکارهایی را می‌توان برای کاهش هزینه‌ها ارائه نمود.

دیگر آنکه از طریق این شرکت می‌توانید زمان تقاضا در بازار را شناسایی کرده و اقدام به واردات کالا نمایید. همینطور می‌توانید کار خود را به شرکت ایمن تجارت کارآمد سپرده، که با جست و جو در بازارهای بین‌المللی اقدام به یافتن تولید کننده یا فروشنده کالای مورد نیاز شما می‌نماید.

شرکت ایمن تجارت راهی ایمن و آسان برای افراد تازه‌کار و کارآفرینان برای ایجاد راه‌های ارتباطی بین فروشنده و تامین‌کننده با واردکنندگان است. هم‌چنین خدمات گسترده در زمینه منبع‌یابی و تامین کالا، از طریق کارشناسان حاذق مجموعه ارائه می‌شود.

به منظور دریافت خدمات شرکت بازرگانی ایمن تجارت کارآمد و اطلاعات در زمینه تعیین منبع و نحوه خرید کالا و هر گونه مشاوره می‌توانید از طریق راه‌های ارتباطی در این سایت با پشتیبان و کارشناس مربوطه ما تماس حاصل فرمایید.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
پیمایش به بالا