ترخیص کالا از ترکیه

در زمان حاضر، تجارت بین‌المللی به عنوان یکی از عوامل اصلی در تحرک و رشد اقتصادی کشورها شناخته می‌شود. با گسترش روابط تجاری، فرآیند ترخیص کالا از کشورهای مختلف از جمله ترکیه، اهمیت بیشتری به خود گرفته است. ترکیه به‌عنوان یکی از اعضای مهم در بازارهای بین‌المللی، با داشتن موقعیت جغرافیایی مناسب و منابع طبیعی غنی، جذابیت بسیاری برای تجارت دارد، اما، فرآیند ترخیص کالا از این کشور نیز چالش‌ها و پیچیدگی‌های خاص خود را دارد در این راستا می‌توانید ترخیص کالا خود را به شرکت ایمن تجارت کارآمد بسپارید. بدین منظور می‌توانید با مشاورین این شرکت تماس بگیرید.

مدارک ضروری برای ترخیص کالا از ترکیه و ورود به بازارهای ایران

برای ترخیص کالا از ترکیه به ایران، مدارک مورد نیاز ممکن است بسته به نوع کالا و شرایط خاص، متفاوت باشد. اما به طور کلی، مدارک عمده‌ای که معمولاً برای ترخیص کالا از ترکیه به ایران لازم است، عبارتند از:

  • فاکتور فروش (Commercial Invoice)
  • لیست بسته‌بندی (Packing List)
  • مدارک حمل و نقل (Transportation Documents)
  • گواهی مبدأ (Certificate of Origin)
  • مدارک بیمه (Insurance Documents)
  • مدارک مربوط به استانداردها و مقررات (Compliance Documents)
  • وکالت نامه رسمی، کارت حق العملکاری
  • اظهارنامه واردات قطعی سامانه EPL
  • قبض انبار
  • بارنامه
  • ترخیصیه
  • اعلامیه تأمین ارز
  • پروفورما (پیش فاکتور)
  • مجوز ثبت سفارش
  • لیست عدل بندی
  • کاتالوگ و بروشور

از طرف دیگر، در برخی موارد خاص ممکن است نیاز به مدارک و اسناد اضافی دیگری نیز باشد که به نوع کالا و شرایط خاص مربوط می‌شود. برای کسب اطلاعات دقیق‌تر و کامل‌تر، معمولاً بهتر است با مشاوران گمرکی یا متخصصان تجارت خارجی مشورت نمایید.

نقشه راه برای رهایی از دغدغه‌های مراحل ترخیص کالا از ترکیه

مراحل ترخیص کالا از ترکیه ممکن است بسته به نوع کالا متغیر باشد. اما به طور کلی، مراحل معمولی ترخیص کالا از ترکیه به شرح زیر است:

  1. رسیدن کالا به اماکن گمرکی و دریافت قبض انبار گمرکی
  2. تهیه و آماده‌سازی اسناد
  3. اظهار از طریق سامانه EPL
  4. دریافت کوتاژ اظهارنامه و تعیین مسیر اظهار نامه
  5. کنترل و ارزیابی کالا
  6. دریافت مجوزهای مورد نیاز
  7. کارشناسی (بررسی تعرفه و ارزش اظهارنامه)
  8. مرحلۀ صندوق و پرداخت حقوق و عوارض گمرکی
  9. مرحلۀ بارگیری و تحویل کالا از انبار گمرک
  10. مرحلۀ خروج کالا

برای اینکه مراحل ترخیص کالا در گمرک ترکیه به خوبی پیش برود بهتر است که شرکت یا فردی متخصص و با تجربه در زمینه ترخیص کالا این کار را انجام دهد. زیرا چنین فردی به قوانین تجارت و واردات و صادرات آشنایی کامل دارد، و کالا را بدون هیچ مشکلی ترخیص نموده و به دست مشتری می‌رساند.

همچنین ترخیص کار به استانداردهای لازم در مورد کالاها توجه می‌کند و می داند کالا را از کدام مرز باید وارد ایران نماید. زیرا که گمرکات دارای قوانین متفاوتی در مورد نحوه ترخیص هستند.

تحلیل و تبیین قوانین و مقررات جدید ترخیص کالا از ترکیه

ترخیص کالا از ترکیه همانند تجارت با هر کشوری دارای قوانین یکسان است، و هیچ تفاوتی با سایر کشورها ندارد. فقط به دلیل آنکه دو کشور ایران و ترکیه عضو کنوانسیونی به نام تیر (TIR)هستند. بنابراین هر گونه واردات از کشور ترکیه به ایران راحت و ساده انجام می‌گیرد.

به این صورت که بر اساس این کنوانسیون (Transpor Internationaux Routiers) پلیس در کشور ترکیه حق باز کردن محموله بسته‌بندی را ( به جز موارد مشکوک ) ندارد، و بستن قرارداد و واردات در این کشور با سرعت زیادی انجام می گیرد. همانطور که قبلا هم گفتیم توجه به این نکته که برای واردات کالا از ترکیه چه نوع کالایی مناسب است و بیشترین فروش و سوددهی را دارد، از اهمیت زیادی برخوردار است.

طبق ماده ۸ در قوانین گمرکی ایران و ماده ۵ آیین نامه اجرایی برای واردات هر کالایی، مجوز ورود از وزارت صنعت الزامی بوده و کالاها باید ثبت سفارش شده باشند. هر کالای وارداتی باید مجوز لازم را برای ورود دریافت کند. ممکن است کالا به یکی از سه گروه مجاز، مشروط و یا ممنوع ( به هیچ عنوان اجازه ورود به کشور را ندارد ) تعلق داشته باشد، که در این صورت طبق قوانین گمرکی ( واردات و صادرات ) با آن برخورد می شود.

دریافت گواهی های بهداشتی برای ورود کالاهایی خاص مانند محصولات خوراکی و آرایشی و غیره نیز بسیار مهم است. از آنجایی که بخش زیادی از محصولات و تولیدات ترکیه شامل محصولات کشاورزی و زراعی است. بنابراین برای ورود این محصولات دریافت گواهی بهداشت نباتی و دامی، شرط لازم و ضروری است.

کمک گرفتن از ترخیص کار حرفه‌ای در این زمینه می‌تواند در وقت و هزینه های شما تا حدود زیادی صرفه جویی نماید. علاوه بر این در تجارت بین دو کشور ایران و ترکیه نیازی به بازرسی کالا در مرزهای گمرکی نیست و هر دو کشور می‌توانند از مزایای تجاری این طرح ( کنوانسیون تیر ) استفاده کنند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در این حوزه، ‌مشاوره بازرگانی و همکاری با یک ترخیص کار حرفه‌ای با شرکت بازرگانی ایمن تجارت کارآمد تماس بگیرید.

هزینه‌های ارسال کالا از ترکیه به ایران

هزینه ارسال کالا از ترکیه به ایران می‌تواند بسته به چندین عامل مختلف متغیر باشد. این عوامل عبارتند از:

  • قیمت کالای خریداری شده
  • وزن و ابعاد کالا
  • نوع حمل و نقل
  • هزینه بازرسی کالا
  • هزینه‌های گمرکی
  • ثبت سفارش و تخصیص ارز
  • حمل و نقل
  • هزینه‌های انبارداری
  • ترخیص کالا
  • بیمه

با استفاده از خدمات شرکت‌‌های ترخیص از ترکیه، ترخیص کالاهای وارداتی از این کشور به صورت آسان و راحت انجام می‌شود. این شرکت‌ها با داشتن تخصص و تجربه لازم، به ورود کالاها به کشور مقصد کمک می‌کنند و از مراحل گمرکی تا تسویه نهایی مراقبت می‌کنند. یکی از این شرکت‌ها، شرکت ایمن تجارت کارامد است که با سابقه و تیم مجرب، بهترین خدمات را در زمینه ترخیص کالاهای وارداتی از ترکیه ارائه می‌دهد.

استفاده از خدمات شرکت ایمن تجارت کارامد، بسیاری از مزایایی را به واردکنندگان می‌بخشد. این شرکت با تیمی متخصص و مجرب، به بهترین نحو در تمامی مراحل ترخیص کالاها از ترکیه از جمله انجام امور گمرکی، حمل و نقل و رسیدگی به مسائل مرتبط با مالیات و عوارض، فعالیت می‌کند. همچنین، با ارائه مشاوره‌های لازم، به واردکنندگان کمک می‌کند تا به سرعت و با کمترین مشکل، کالاهای خود را به مقصد نهایی منتقل کنند. از این رو، استفاده از خدمات ایمن تجارت کارامد، گزینه‌ی مناسبی برای ترخیص آسان و موفق کالاهای وارداتی از ترکیه می‌باشد.

سوالات متداول

کالاهای قابل ورود از ترکیه کدامند؟

ترکیه یکی از کشورهای بزرگ تولیدکننده و صادرکننده محصولات متنوع است و به همین دلیل بسیاری از کالاهای مختلف قابل ورود به کشورهای دیگر می‌باشند. مواردی مانند محصولات غذایی، پوشاک، لوازم خانگی، مبلمان، لوازم الکترونیکی، مواد اولیه صنعتی، محصولات آرایشی و بهداشتی، وسایل ورزشی و …

چگونه فرایند ترخیص کالا از ترکیه را با کمترین هزینه انجام دهیم؟

برای کاهش هزینه‌های ترخیص کالا از ترکیه، می‌توانید اقداماتی نظیر استفاده از مشاوره‌های حرفه‌ای گمرک برای ترخیص کالا، استفاده از تسهیلات گمرکی، مذاکره با تامین کنندگان مختلف برای تهییه ارزان‌تر کالا و یا استفاده از روش‌های حمل و نقل مقرون به صرفه را انجام دهید.

ترخیص کالا از ترکیه به ایران چقدر طول می کشد؟

ترخیص کالا از ترکیه در بهترین حالت یک هفته کاری زمان می‌برد.

نوشته های مرتبط
هزینه گمرکی چیست؟
هزینه گمرکی چیست؟

هزینه های گمرکی وجوهی هستند که جهت بعضی از خدمات گمرکی مثل تخلیه ، بارگیری یا باربری ، صفافی یا مشاهده بیشتر

استاندارد اجباری چیست و چرا وجود دارد؟ راهنمای کامل

در دنیای تجارت امروز، صادرات و واردات کالا نقشی حیاتی در رونق اقتصادی ایفا می‌کند. در این میان، کیفیت و مشاهده بیشتر

اخذ پروفرمای مواد شیمیایی

یکی از بیشترین محصولات و کالاهای وارداتی به ایران مواد شیمیایی هستند. مواد شیمیایی به دلیل کاربردهای گوناگون در تولید مشاهده بیشتر

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
پیمایش به بالا