واردات کامیون و کشنده های مستعمل از گمرک

واردات انواع کشنده های مستعمل با قدرت موتور بالای ۵۰۰ اسب بخار

واردات انواع کشنده و کامیون مستعمل با قدرت موتور بالای ۵۰۰ اسب بخار تحت شرایطی مجاز اعلام شده است که در این مقاله به شرح توضیحاتی در مورد آن می پردازیم.  لطفا با ما همراه باشید.

انواع کامیون و کشنده های مستعمل

کشنده ها ماشین آلات سنگینی هستند که شامل انواع جرثقیل،  کامیون،  تریلی،  کمپرسی و وانت و غیره می باشند که قدرت بالایی داشته و  در حمل و جابه جایی اجسام بسیار سنگین کاربرد دارند. کشنده های مستعمل با قدرت موتور بیش از ۵۰۰ اسب بخار و حمل بار از ۲۰۰ تن بیشتر،  جهت حرکت در جاده ها و مسیرهای با شیب حداقل ۲۰ درصد مناسب هستند.

از این رو واردات این کامیون ها و کشنده های قدرتمند مجاز می باشد.  برای ورود کشنده های مستعمل باید حداکثر سه سال از کارکرد آنها گذشته و طبق قوانین خاص و ضوابط مربوطه می توان آنها را وارد کشور نمود.

واردات کشنده های مستعمل

کشنده های مستعمل اغلب از کشورهای اروپایی و چین و سایر کشور ها وارد ایران می شوند.  از آنجایی که شرایط سخت اقتصادی،  تولید کشنده های داخلی را با مشکلات زیادی رو به رو کرده است. بنابراین طبق تدابیر دولتی تجار و وارد کنندگان می توانند انواع کامیون و کشنده های مستعمل را از چین و کشورهای اروپایی خریداری و وارد کشور نمایند.

به لحاظ کیفیت کشنده های اروپایی از کشنده های چینی محبوبیت و فروش بالاتری دارند،  و تجار کشنده های اروپایی را به چینی ترجیح می دهند.  بنابراین طبق اعلامیه سازمان راهداری کشور رفع ممنوعیت واردات کشنده دست دوم اروپایی خبر بسیار خوبی برای درندگان کامیون های فرسوده به شمار می رود.

طبق مقررات واردات کالاهای مستعمل، کشنده های دست دوم نیز طبق موازین خاصی وارد کشور می شوند و باید مجوزات لازم را وارد کنندگان این کالا جهت ورود آن اخذ نمایند. از جمله شرایط ورود کشنده های مستعمل وارداتی حداقل سه سال کارکرد آنها می باشد.

در این صورت است که می توان کشنده های وارداتی را جایگزین کامیون های فرسوده نمود،  که به آن طرح کلید به کلید گفته می شود.

این طرح های نوسازی مشمول تسهیلات بانکی با سود ۱۸ درصد می باشند که نیمی از آن توسط سازمان راهداری کشور پرداخت می گردد.  بنابراین مالکان خودروهای فرسوده تنها نه درصد از بهره این تسهیلات را موظف بوده تا پرداخت کنند.

همچنین جهت ورود کشنده های مستعمل قبل از هر اقدامی باید نسبت به میزان ایمنی،  کیفیت و میزان آلاینده محیط زیست و موارد دیگر اطمینان حاصل نموده تا وارد کنندگان بتوانند مجوزات مربوطه را دریافت کنند تا به آنها اجازه واردات کشنده های مستعمل داده شود. بنابراین بهتر است دارندگان کامیون های فرسوده برای خرید کشنده های دست دوم به نمایندگی ها و شرکت های بازرگانی معتبر مراجعه نمایند.

تیم بازرگانی ایمن تجارت کارآمد با چندین سال سابقه درخشان در زمینه خرید و فروش انواع کامیون و کشنده های مستعمل می توانند شما را در این زمینه یاری دهند.  همچنین این شرکت جهت افزایش قدرت خرید مشتریان خود شرایطی را نیز برای فروش اقساطی کشنده دست دوم وارداتی در نظر گرفته است که می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر با تیم بازرگانی ایمن تجارت کارآمد تماس حاصل فرمایید.

کد تعرفه گمرکی کشنده های مستعمل

کشنده های مستعمل با قدرت ۵۰۰ اسب بخار و بالاتر و حمل بار بیش از ۲۰۰ تن و نیز کامیون های حداکثر سه سال کار کرده و صرفا کشنده طبق نامه دفتر مقررات صادرات و و واردات صحت در ردیف تعرفه گمرکی با کد ۸۷۰۱۲۰۰۰ قرار گرفته اند.

این کد تعرفه همچنین شامل کامیون های ده تن و بالاتر نیز می باشند و نیز با توجه به مصوبه هیئت وزیران در خصوص واردات کامیون های حداکثر سه سال کار کرده صدق می کند.

متن بخشنامه

طبق بخشنامه شماره ۸۶۴۹۶۱/۱۳۶ در تاریخ ۹۹/۷/۲۱ و نیز شماره ۹۰۹۱۹۶/۹۹/۱۴۳ در تاریخ ۹۹/۸/۲ این دفتر در پیوستی به تصویر نامه به شماره ۱۹۲۰۶۸/۶۰ در تاریخ ۹۹/۸/۱۰ قوانین صادرات و واردات وزارت صنعت،  معدن و تجارت ابلاغیه برای واردات کامیون های حداکثر سه سال کارکرده و کشنده که در ردیف ۸۷۰۱۲۰۰۰ قرار دارند و نیز کامیون های ده تن به بالاتر مجاز اعلام داشته است.  این نامه از محل تصویب گواهی شماره  ۸۷۶۱۵/ت ۵۵۲۸۴ ه مورخ.۹۷/۷/۴ هیئت وزیران و به استناد تعاریف بند ۱ مصوبه مذکور و مفاد نامه شماره ۱۰۲۳۹۳/۱۰۰/۰۲ در تاریخ ۹۹/۸/۶ وزارت راه و شهر سازی می باشد.  بنابراین مفاد بخشنامه طبق شماره ۱۴۳/۹۰۹۱۹۶ در تاریخ ۹۹/۸/۲ اعلام گردیده است،  که باید مقررات کامل رعایت شود.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
پیمایش به بالا