واردات و ترخیص لیفتراک از گمرک

امروزه با صنعتی شدن زندگی ها، کارخانه های بزرگ تولیدی و صنعتی برای رفع نیاز جامعه به دستگاه هایی همچون لیفتراک احتیاج است. این ماشین صنعتی برای جا به جایی و بلند کردن مواد و کالاها در کارخانه های تولیدی مختلف و انبارها مورد استفاده قرار می گیرد.

به دلیل مصرف و کاربرد زیاد این دستگاه لزوم واردات لیفتراک به صورت انبوه یکی از موارد مهم در جهت رفع نیاز جامعه و کارخانه های تولیدی و صنعتی می باشد که تجار و بازرگانان می توانند از این طریق سرمایه خود را افزایش داده و به سودهای کلانی نیز در این زمینه برسند.

در ادامه این مطلب از شرکت بازرگانی ایمن تجارت کارآمد با سالها تجربه در زمینه واردات و ترخیص لیفتراک قصد داریم تا شما را با انواع دستگاه لیفتراک هر چه بیشتر آشنا نموده و توضیحاتی را در مورد واردات این دستگاه و اهمیت آن برای شما شرح دهیم. لطفا با ما همراه باشید.

انواع دستگاه لیفتراک

انواع دستگاه لیفتراک بسته به نوع فعالیت و محیطی که در آن مورد استفاده قرار گرفته دسته بندی می شود. اما پر کاربردترین دستگاه های لیفتراک عبارتند از:

لیفتراک های دوگانه سوز و هیبریدی

این نوع دستگاه های لیفتراک سوخت خود را از طریق گاز و یا بنزین تامین می کنند. به لیفتراک های دوگانه سوز، هیبریدی نیز گفته می شود. مزیت استفاده این نوع لیفتراک ها در توانایی کار کردن آنها با برق است.

لیفتراک برقی

همانطور که از نام دستگاه پیداست، برای کار با این دستگاه باید از نیروی برق کمک گرفته تا بتوان دستگاه را راه اندازی و مورد استفاده قرار داد. این دستگاه برای بخش های تولیدی و یا انبارهایی مناسب می باشد که میزان مصرف سوخت فسیلی در آن به حداقل رسیده است.

استفاده از دستگاه لیفتراک برقی برای مکان هایی که نباید دودی در آنجا تولید شود، به دلیل آنکه آلایندگی بسیار کمتری نسبت به انواع لیفتراک های گازوئیلی و دوگانه سوز و غیره تولید نموده، مناسب می باشد.

همچنین دستگاه های لیفتراک برقی میزان کمی صدا و آلودگی تولید می کنند. این دستگاه ها جمع و جور بوده و استفاده از آن در مکان های کوچک و نیز محیط های بسته و باز مناسب هستند. لیفتراک های برقی دارای قدرت و توان بالا جهت جا به جایی لوازم سنگین می باشند.

لیفتراک دیزلی

لیفتراک دیزلی کاربرد بیشتری را نسبت به سایر دستگاه های لیفتراک در صنعت دارد. این لیفتراک ها توان و قدرت زیادی داشته و می توانند کالاها و اجسام سنگین را تا ارتفاع بیشتری نسبت به لیفتراک های دیگر بلند کنند. این نوع لیفتراک به دلیل دارا بودن اتاقک دیزلی بیشتر در محیط های باز مورد استفاده قرار می گیرد.

واردات لیفتراک از کدام کشورها می باشد؟

برای ورود انواع لیفتراک همانند سایر کالاهای وارداتی باید بر طبق موازین و مقررات گمرکی و قوانین بین المللی کشورها عمل نمود. عمدتا چین، کره و ژاپن از جمله کشورهایی هستند که بیشتر واردات لیفتراک از این کشورها صورت می گیرد. زیرا که این کشورها بزرگ ترین تولید کننده دستگاه ها و ماشین آلات لیفتراک با کیفیت ساخت بالا هستند.

برای واردات لیفتراک اخذ مجوزات لازم از برخی ارگان ها و سازمان های مربوطه لازم و ضروری می باشد. از آنجایی که بخشنامه ها به روز و قابل تغییر هستند، بنابراین باید برای واردات انواع دستگاه های لیفتراک از متخصصین و مشاورین حرفه ای در این زمینه بهره گیری نموده تا در تجارت خود متحمل ضر و زیان نشوید.

کد تعرفه گمرکی انواع لیفتراک

هر دستگاه و ماشین آلات گمرکی باید دارای تعرفه گمرکی خاصی باشد تا بتوان نسبت به واردات و ترخیص ٱن اقدام کرد. همچنین برای پرداخت هزینه های لازم به سازمان مربوطه داشتن کد تعرفه گمرکی لازم و ضروری است.

برخی از کدهای تعرفه گمرکی برای ترخیص لیفتراک عبارتند از:

  • کد تعرفه گمرکی ارابه های خودرو مجهز به موتور برقی ۸۴۲۷۱۰
  • کد تعرفه گمرکی مربوط به ارابه های خودرو مجهز به موتور برقی نو ۸۴۲۷۱۰۱۱
  • کد تعرفه گمرکی مربوط به ارابه های خودرو مجهز به موتور برقی مستعمل ۸۴۲۷۱۰۱۲
  • کد تعرفه گمرکی لیفتراک ها متعلق به ردیف ۸۴۲۷ بوده که واردات آنها با توجه به نو یا مستعمل بودن این دستگاه دارای ۶ تا ۴۰ درصد حقوق ورودی می باشند.

واردات و ترخیص لیفتراک

از آنجایی که صنعتی شدن تولیدی ها، کارخانه های بزرگ و کارگاه ها نیاز جامعه را به ماشین آلات و دستگاه های حمل مواد و کالاهای سنگین از جمله انواع لیفتراک ها زیاد نموده است. بنابراین برای رفع نیاز جامعه و کارخانه های تولید و کارگاه های صنعتی، تجار و افراد بازرگان اقدام به واردات انواع لیفتراک نموده اند، که در این مسیر اخذ مجوزات لازم بسیار ضروری هستند.

لیفتراک ها بر حسب اینکه دارای موتور برقی بوده یا خیر، و نیز ظرفیت موتوری در کتاب قانون و مقررات صادرات و واردات طبقه بندی می شوند. در ابتدای کار نیز  جهت واردات و ترخیص لیفتراک به مجوز صنایع و ثبت سفارش نیاز است.

همچنین در واردات و ترخیص لیفتراک نباید بدون دانش کافی و تخصص اقدام کرد. زیرا همانطور که گفته شد قوانین و بخشنامه ها با توجه به شرایط در حال تغییر می باشد. بنابراین بهره گیری از مشاوره های متخصصین حرفه ای و کمک گرفتن از ترخیص کاران کار بلد می تواند سود زیادی را برای فرد تاجر به همراه داشته باشد.

اما چنانچه ترخیص کالا از طریق فرد بازرگان و یا فرد تاجر انجام بگیرد داشتن کارت بازرگانی و تجربه کافی و خبره بودن از الزامات در این مسیر بوده تا مراحل کار به خوبی صورت بگیرد.

برای اینکه ترخیص لیفتراک روال قانونی خود را طی نموده و در کوتاه ترین زمان ممکن به دست خریدار برسد، نیاز به طی کردن مراحل زیر دارد:

  • اخذ مجوزات مربوطه نظیر کپی کارت بازرگانی، لیست عدل بندی، ترخیص یه، قبض انبار و بارنامه و غیره و ثبت اظهارنامه در سامانه epl
  • تایید مدارک ثبت شده در اظهارنامه
  • احراز هویت و دریافت شماره کوتاژ
  • دریافت تاییدیه بازرسان و کارشناسان
  • تطبیق کالا با مدارک ثبت شده و مشخص نمودن کد تعرفه گمرکی
  • مشخص نمودن سه مسیر سبز، زرد و قرمز و در نهایت تاییدیه مدارک مسیر سبز

اصلی ترین ترخیص لیفتراک هایی که در گمرکات ایران انجام می گیرند، شامل موارد زیر هستند:

  • لیفتراک هیبریدی
  • لیفتراک گازی
  • لیفتراک دیزلی
  • ترخیص انواع باتری لیفتراک
  • لیفتراک دوگانه سوز ( بنزینی و گازی )
  • لیفتراک باتریی

لیفتراک های ابزارهای کاربردی بسیار مهم و مفید در صنایع و کارخانجات بزرگ هستند. بنابراین واردات و ترخیص لیفتراک ها باید با شناخت کافی و با توجه به نوع کاربری که دارند انجام گیرند. از این رو بهتر است جهت روند قانونی کار انجام تشریفات گمرکی و واردات کالا در کوتاه ترین زمان ممکن و با حداقل هزینه ها از  کادری مجرب و متخصص که با سرعت عمل این کار را انجام داده و دانش کافی را در این زمینه دارند، بهره برد.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
پیمایش به بالا