واردات و ترخیص فیبر مدار چاپی از گمرک

واردات فیبر مدار چاپی و همچنین و ترخیص فیبر مدار چاپی یکی از مواردی است که موجب رونق در حوزه های مختلف صنعت الکترونیک می شود. همچنین برای تجار و بازرگانان می تواند سود زیادی را به همراه داشته باشد. ما در این مقاله از شرکت بازرگانی ایمن تجارت کارآمد به توضیحاتی در مورد فیبر مدار چاپی و واردات و ترخیص این کالا می پردازیم. لطفا با ما همراه باشید.

فیبر مدار چاپی

مدارهای چاپی از اولین سال های ورود محبوبیت زیادی پیدا کرد. زیرا این مدارها سرعت عمل کار را در ساخت و مونتاژ قطعات الکتریکی بالا می برد. مهم ترین قسمت در حوزه مدارهای چاپی فیبر مدار چاپی است.

این فیبر که به آن پی سی بی نیز گفته می شود، ضخامتی به حدود ۱.۶ میلی متر و جنسی از مقوایی فشرده ( فیبر فنلی ) دارد. این فیبر قهوه ای و کرم رنگ می باشد. همچنین در برخی جنس فیبر از پشم شیشه ( فایبر گلاس ) است.

در یک طرف این فیبرها لایه مسی وجود دارد که دارای ضخامتی به اندازه ۰.۲۵ میلی متر می باشد. این لایه مسی توسط چشم و فشار پوشانده شده است. بردهای مدار چاپی مجموعه ای از مدارهای الکتریکی بوده که در طرح های یک لایه، دو لایه و یا حتی چند لایه طراحی و ارائه می شوند. بردهای الکتریکی در همه محصولات الکترونیکی کاربرد دارد. همچنین بردها بر اساس استاندارد UL و IPC تولید و طراحی می شوند. طراحی امروزه بردها توسط نرم افزارهایی مخصوص صورت می گیرد.

اهمیت واردات مدار چاپی

مدار چاپی در پیشرفت و وسعت بسیاری از صنایع الکتریکی موثر است. به طوری که اصلی ترین کاربردهای آن در ساعت های الکترونیکی، ماشین حساب ها، رایانه های چند منظوره، تبلت ها، وسایل ارتباط الکترونیکی و سیستم های تسلیحاتی نظامی و غیره می باشد.

بنابراین با اجازه دولت جهت واردات پی سی بی ها می توان اقدامات لازم را جهت واردات مدار چاپی انجام دهید. این محصول جهت مصارف مختلف و افزایش تولیدات داخلی بسیار کاربرد دارد.

انواع فیبر مدار چاپی:

در ادامه شما را به طور مختصر با انواع فیبر مدار چاپی آشنا می کنیم.

فیبر فنلیک

این فیبر رنگ زرد و قهوه ای دارد و به راحتی قابل سوراخ شدن می باشد. لایه مسی روی آن در این فیبر به دلیل هویه کردن با حرارت زیاد به راحتی جدا می شود. این فیبر قیمت ارزانی دارد. بنابراین در اکثر کیت ها و مدارات رادیو ضبط و تلویزیون و غیره کاربرد دارد.

فیبر فایبرگلاس

این فیبر نسبت به فیبر فنلی ( جنس مقوای فشرده ) محکم تر است. همچنین در برابر حرارت مقاومت خوبی از خود نشان می دهد. این فیبر سبز رنگ بوده و بیشتر در مدارات ماشین حساب، ویدئو و کامپیوتر مورد استفاده قرار می گیرد.

فیبر دورو

این فیبر از نوع فنلیک و نیز فایبرگلاس می باشد، که در هر دو طرف توسط یک لایه نازک از مس پوشیده شده است. بنابراین با استفاده از این فیبر می توان بیشترین استفاده را برد.

فیبر مدار چاپی آماده ( پی سی بی آماده )

بر روی این فیبر مدارهای مختلف قرار دارد و یا جای پایه های آی سی و قطعات مختلف بر روی آن می باشد. با استفاده از این مدار بقیه ارتباطات را توسط مس می توان به هم وصل نمود.

ترخیص فیبر مدار چاپی

با پیشرفت علم و تکنولوژی، صنعت الکتریکی در حوزه های مختلف گسترش زیادی داشته است. فیبر مدار چاپی که از محصولات پر طرفدار در صنایع مختلف می باشد، در مونتاژ کردن قطعات الکتریکی بسیار کاربرد دارد.

از آنجایی که قطعات الکتریکی کمک بزرگی به صنعت برق و تجهیزات الکترونیک نموده است. همچنین بدون مدار چاپی امکان ساخت و مونتاژ کالاهای برقی ممکن نمی باشد. از طرفی به دلیل توسعه و تنوع  تولید مدارهای چاپی، امکان پیشرفت های بیشتر در تولید این محصول در کشور وجود ندارد.

همچنین به دلیل ساخت و مونتاژ قطعات به طور خودکار، سرعت تولید نیز بالاتر رفته و سود دهی کارخانه ها نیز بیشتر می گردد. بنابراین افرادی که در حوزه تجارت فعالیت می کنند، واردات فیبر مدار چاپی می تواند برای آنها سود زیادی را به همراه داشته باشد.

ترخیص مدار چاپی باید توسط ترخیص کار و با ارائه برگه ترخیص از گمرکات انجام گیرد. بدون ارائه برگه ترخیص خارج کردن تجهیزات مربوط به مدار چاپی امکان پذیر نیست. در مراحل ترخیص باید اصل و کپی تمامی مدارک به اداره گمرک بعد از دریافت و اخذ این مدارک از سازمان ها و ارگان های مربوطه ارائه شود.

پروسه ترخیص کالا نیاز به طی کردن پروسه های اداری و بازرسی های مورد نیاز داشته که بهره گیری از یک ترخیص کار حرفه ای می تواند سرعت این پروسه را افزایش دهد و کالا بدون هیچ مشکلی وارد کشور گردد.

نحوه انجام واردات فیبر مدار چاپی

برای واردات کالا اولین اقدام اخذ مجوزهای مورد نیاز از نهادهای مربوطه دولتی است. عدم صدور مجوزهای لازم از طرف ارگان های دولتی اجازه واردات و ترخیص این کالا مقدور نمی باشد. سپس آنکه فرد تاجر باید با شرکت خارجی انتخابی خود در ارتباط بوده و معامله خود را نهایی نماید.

بدین منظور باید فرد خریدار به حساب شخص فروشنده در کشور خارجی پول واریز کند. همچنین برای انجام این کار نیاز به کارت بازرگانی است.

هزینه های حمل و نقل یکی از هزینه های مربوط به واردات می باشد که باید آن را در نظر داشته که با توجه به نوع کشور وارد کننده به ایران و نیز مدت زمان مربوطه و نیز نوع حمل و نقل متغیر خواهد بود.

اما به طور کلی به مدت ۳ الی ۴ هفته زمان نیاز می باشد تا واردات انواع فیبر مدار چاپی به ایران صورت بگیرد. همچنین  راه های زمینی، هوایی و دریایی بسته به نوع موقعیت جغرافیایی کشور مبدا برای واردات این کالا وجود دارد.

اغلب تامین قطعات الکترونیکی از کشورهای اروپایی، آمریکایی، ژاپنی، چینی و غیره صورت می پذیرد. در شرایط خاص نیز ارز دولتی برای واردات مدار چاپی تعلق می گیرد. بنابراین برای  این کالا تبصره هایی در خصوص دریافت معافیت گمرکی وجود دارد که برای این کالا در نظر گرفته می شود.

در این راستا نیز استفاده از  شرکت های بازرگانی معتبر با توجه به اینکه با قوانین واردات و صادرات آشنا بوده، مرحله واردات فیبر مدار چاپی می تواند در کمترین زمان و با حداقل هزینه انجام گیرد.

تعرفه گمرکی واردات و ترخیص مدار چاپی از گمرک ۸۵۳۴۰۰۰۰ می باشد.

اصلی ترین کشورها برای واردات مدار چاپی

طبق بررسی های میزان تولیدات مدارهای الکتریکی از کشورهای قاره آسیایی است. کشورهای اروپایی و آمریکای شمالی نیز رتبه دوم و سوم نیز قرار می گیرند. همچنین بهترین کشورها برای واردات و ترخیص مدار چاپی کشورهای هنگ کنگ، تایوان، کره جنوبی، مالزی، سنگاپور، چین، ژاپن، ویتنام، فیلیپین، فرانسه، هلند و آلمان می باشد.

نقش شرکت های بازرگانی در واردات و ترخیص مدار چاپی

افزایش تقاضا برای واردات مدارهای چاپی باعث شده است تا شرکت های بازرگانی معتبر مانند ایمن تجارت کارآمد اقدام به واردات و ترخیص این کالا نمایند.

  • خدماتی که شرکت بازرگانی ایمن تجارت کارآمد در این زمینه انجام می دهد شامل موارد زیر هستند:
  • ارائه راهنمایی های لازم مربوط به معافیت گمرکی مدار چاپی
  • کمک در تصمیم گیری برای انتخاب بهترین کشور مبدا جهت انجام معامله
  • آشنایی و شناخت به روز ترین قوانین وضع شده
  • کمک به اخذ مجوزهای مورد نیاز از نهادهای دولتی با حداقل زمان
  • ترخیص مدار چاپی توسط ترخیص کاران با حداقل زمان

این شرکت در سریع ترین زمان ممکن و حداقل هزینه امور مربوط به واردات و ترخیص مدار چاپی از گمرک را انجام می دهند. قابل توجه اینکه با بالا رفتن سرعت عمل واردات و ترخیص مدار چاپی بالا، میزان هزینه های نهایی نیز کاهش می یابد.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
پیمایش به بالا